
かくいう私も青二才でね

知ってるか?30まで青二才でいると魔法が使えるようになるんだぜ?

海外で報じられる『峯岸みなみボウズ騒動』(前編)


話題になっていた【峯岸みなみ】さんが遠く、イギリスでも報じられていたので、その新聞を訳してみました。(前編)と書いたのはこの記事で一区切されたあとに、別の記事が続いているからです。

 

Japanese pop star shaves head in penance for sex scandal

日本の人気歌手が性的なスキャンダル(醜態)への(罪滅ぼしに)苦行として頭を剃った

 

A band member of Japanese pop phenomenon AKB48 has released a tearful YouTube video and shaved her head after a having a reported sexual liaison.

日本のポップス集団のメンバーは交際が報じられた後に頭を剃り、泣いている動画をYouTubeに公開した。

 

It would be nice to think that punishing women for having sexual relationships had been relegated to the history books by 2013.

 


AKB
48では交際関係を持った人達が格下げに遭うなど罰せられた歴史があり、交際関係をもったことの重く受け止められてきた。

 

However, as one very public act of penance from a Japanese popstar has shown, in some contexts it's still judged a moral crime.

 

しかしながら、スター(峰岸みなみ?)の公式の行動として苦行が行われたことは、(職業的)道徳の罪として判断されたことが垣間見られます。

 

Minami Mingeshi is a 20-year-old member of Japanese pop group AKB48.

 

峯岸みなみ20歳、日本のポップスグループ(強引に日本語にしろというなら「大衆音楽団」)『AKB48』のメンバーです。

 

The band, which has 88 members between 14-20, is a phenomenon in Japan and their brand of bubblegum pop has made them one of the highest-earning musical acts in the world.

 

この一団は、14-20歳の88名で構成され、それは(子供でも楽しめるような)気軽なポップスの種類で、世界(の音楽の出し物の中)でも最も稼いでいる団体の一つです。

 

This sugar-sweet marketing extends to a strict code of conduct: AKB48 girls must "behave" and are not allowed to have boyfriends.

 

このアイドル達を売り出す戦略(商売)は厳しい行いの決まりにも及んでいます。【AKB48の女の子達は「(自制して)ふるま」わなければならず、彼氏を作ることは許されていない】のです。

 

Known among fans as the 'Love-Ban-Law', the rules are to maintain their large male fanbase.

 

ファンの間でも「恋愛禁止の決まり」は知られていて、そのルールは彼女達の人気基盤を維持するには必要不可欠なのである。

 

 

Mingeshi was photographed leaving the apartment of a 19-year-old boyband member and the images were printed in Japanese tabloid Shukan Bunshun on Thursday.

 

峯岸は19歳の男性バンドのメンバーとアパートから出るところを写真を撮られ、その写真は木曜日に出された、日本のタブロイド判新聞『週刊文集』に載せられてしまった。

 

Shortly after, an announcement on the AKB48 official blog stated that she would be demoted within the band's hierarchical structure as of February 1.

 

すぐあとの2/1、AKB48公式ブログで、彼女はバンド内の階級で降格させられしまった。

 

Mingeshi felt the need to show remorse for her actions by shaving her head and making a tearful public apology on YouTube. The video has been viewed over three million times.

 

峯岸は彼女自身の行動に強い後悔を感じ彼女の頭を剃り、涙ながらにYouTubeでしゃざいした。そして、その放送を見た人は300万人以上になっている。

 

She said, "I don't believe just doing this means I can be forgiven for what I did, but the first thing I thought was that I don't want to quit AKB48."

 

彼女は「こんなことで許してもらえるとは思えないけど、まずはじめに思ったことはAKB48を辞めたくないということだった(訳してない。本文から抜粋)」と言った。

 

She told fans that her actions were "thoughtless and immature" and that, "if it is possible, I wish from the bottom of my heart to stay in the band.

 

彼女はファンに『私の行動は「軽率で未熟」で、もしできるのであれば、まだAKB48のメンバーでいたいです。』との事です。

 

Everything I did is entirely my fault, I am so sorry."

今回のことは全て私の責任です。本当にすいませんでした。

 

出典・Japanese pop star shaves head in penance for sex scandal - Telegraph Japanese pop star shaves head in penance for sex scandal - Telegraph

 

  • あとがき・記事の感想

訳がわかんねーよ!!【This sugar-sweet marketing】と【 history books 】が辞書引いてもわかんないから、翻訳機もやってみたけどどっちも訳わかんない訳にしかならないから仕方なく意訳しました!!

「いや、こうだろ?」っていうご指摘があればコメント欄に書いてください。後学のために是非教えてください。

 

記事の内容について?それは僕の本家のブログに書いたから、こっちの方でどうぞ。

AKB48「峯岸みなみ」の坊主騒動について - とある青二才の斜方前進 AKB48「峯岸みなみ」の坊主騒動について - とある青二才の斜方前進 

 

 後編は…火曜日までに上がるように頑張ってみますので、期待しないで待っててね(笑)

 

 

卓上 AKB48-128峯岸 みなみ カレンダー 2013年